Turbeskrivelse

Frokost på Hardbakkhytta

Tone og jeg hadde tidlig i 2015 avtalt å gå en fjelltur nest siste helg i juni. Da det var uvanlig mye snø i fjellet i juni dette året, ble vi i anbefalt å prøve fjordruta. Fjordruta er en kystnær vandrerute tilknyttet hav og fjord med start på Kvernberget i Kristiansund og frem til Halsa. I dag er ruta tilknyttet 13 selvbetjente hytter. Vi var innom 4 av hyttene. For flere detaljer om ruta, sjekk denne linken:

Fra Solem via Hermanhytta til Grytbakkhytta

Grytbakkhytta

En fredag i slutten av juni kjørte vi fra Trondheim til Rindal og parkerte på Solem. Vi gikk deretter til Hermannhytta og så til Grytbakkhytta. Hermannhytta var en liten koselig hytte hvor vi spiste lunsj, Grytbakkhytta var en litt større hytte, godt tilrettelagt med proviant og ved, samt vann i bekken i nærheten.

Start fra Solem
Pause på Hermannhytta
På vei mot Grytbakkhytta
Snart fremme på Grytbakkhytta
Grytbakkhytta
Middag + tørking av klær

Grytbakkhytta til Hardbakkhytta

Hardbakkhytta

På lørdag gikk vi videre til Hardbakkhytta. Fantastisk hytte med beliggenhet oppe på en topp med magisk utsikt. Også turen over til hytta var kjempefin og vi fikk virkelig følelse av å være i fjellet, selv om vi ikke var høyere enn rundt 1000 moh. Vi hadde en kjempefin kveld der med solnedgang og god stemning sammen med dugnadsgjengen, som også var der samme kveld.

På vei til Hardbakkhytta
Lunsj med magisk utsikt
Utsikt fra kjøkkenvindu på Hardbakkhytta
Tone i solnedgang
Utsikt fra hytta

Hardbakkhytta, Tverrlihytta og Seterbøen

Tverrlihytta

På søndag fikk vi så videre til Tverrlihytta og deretter ned til Seterbøen, hvor Tone's snille mamma hentet oss og kjørte oss tilbake til Solem og bilen, slik at vi kunne returnere tilbake til Trondheim.

Fra Hardbakkhytta mot Tverrlihytta

To glade turvenner som var fornøyd med turen

Nyeste kommentarer

30.08 | 19:05

Du glemte å nevne at selv om maten på hyttene er dårlig så er det alltid tilgang på store mugger med vin :)